Alla inlägg den 2 december 2013

Av Tilda Cesarion - 2 december 2013 19:47

 

 

Sitter här och bara tänker.

Blev riktigt upprörd då tanken på att de är så många som mår dåligt i dagens samhälle, speciellt bland unga tjejer, det får mig att få riktigt ont i magen, på riktigt.

 

Kolla på era kompisar/de ni umgås med dagligen, ser de ut som barbies? nah! Vissa verkar inte har fått in i skallen att alla ser olika ut och att alla är olika. ingen är på pricken perfekt... Vad är perfekt ens!?

 

Jag får själv en throwback till mina unga dagar, då jag blev mobbad dagligen i skolan p.g.a hur jag såg ut & de har gjort mig till den jag är idag... jag hade två altenativ, gå in i väggen eller forsätta och lägga allt bakom mig.

Det kändes kasst, att i årskurs 1, då jag inte ens visste vad svordomar var & att man knappt "bråkat" innan, att vid den åldern bli slagen och kallad ful.Vafan är det med folk? 

Jag är stolt som fan över mig själv idag. Och om någon kommenterar mitt utseénde, så stänger jag bara av.

Meeeeen... Vad händer sen? jo, ask.fm blir bombat i nyhetsflödet till andra unga tjejer, unga tjejer som kanske inte har den där "erfarenheten" utav att hantera all skit, jo de får privata hemska meddelande om hur fula och äckliga de är & att de bör dö.

 

Stopp där...Vad skriver ni tills varandra? ursh, får rysningar från topp till tå. att de bör dö, att de är fula & äcklig m.m

Vad är det för språk? Har ni inte lärt er av era föräldrar att så säger man bara inte ?

ful? Ingen är ful!

äcklig? Kalla någon äcklig är det bland det värsta som kan komma ur din mun.

? Nää, alltså vad säger ni?

 

Skulle dina föräldrar vara stolt om de såg vad ni skrev, ni som skriver skit tänker inte efter!
Om jag är riktigt förbannad, alltså så det kokar och att jag bara har lust att typ skriva hur hemsk personen är

så får jag ta ett andetag och inse att: - Hur skulle jag reagera!?


Nydligen var det fight i min klass mellan mig & bokstavligt talat en skithög, så illa att jag ville polisanmäla honom

för att han sa så grova ord.

Han kommer börja i vår klass "normalt" senare... Men nu stänger jag bara ute honom, istället för att säga hur vidrigt mycket jag ogillar honom.


Med detta inlägg vill jag förmedla - tänk vad ni säger åt varandra & hur skulle du ta det...

dagens samhälle alltså... 

 

Av Tilda Cesarion - 2 december 2013 19:37

Har inte haft någon tid över till bloggen & har inte haft blogglust dessa dagar helt enkelt. Jag har slutat i bandet & boxningen går framåt...har boxats sex gånger sedan jag skrev senast faktiskt!


Men ska iväg och packa väskan och ladda energierna för morgondagens pass! 

Fast bjuder på lite gråtmusik först!

Presentation


En typisk tonårs-blogg, spikat med känslo samt vardagliga inlägg. Ps. Bloggar bara då jag har något intressant att berätta

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Transparent Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards