Alla inlägg under april 2014

Av Tilda Cesarion - 12 april 2014 20:48

Har inte bloggat på 4 dagar har jag märkt! Har haft fullt upp med annat *host*

Jag har helt enkelt inte orkat sätta mig ner och skriva ett inlägg! Iallafall det jag kom hit för att skriva var resan till Stockholm! Helt fantastiskt! Det absolut bästa genom livet som hänt mig. Jag har ju träffat min idol! 


Allt började med detta meddelande:

 

 


Jag fick reda på det en vecka innan och blev hyper som en studsboll! Jag hoppade upp och ner. Grät någon kväll och var verkligen supertaggad och förstod inte att jag faktiskt skulle få träffa Kim.

Veckan gick, innehöll lycketårar och en massa pepp.


Sen kom den där oändligt långa Måndagen, speciellt skoldagen. Efter skolan blev jag hämtad utav mamma och storeror, vi åkte direkt till flygplatsen och jag och brorsan väntade på planet i 3 timmar.

Resan till Stockholm var hur rolig som helst. Jag var jättenervös inför uppflygningen men som tur är hörde jag på Kim Cesarion som räddade det mesta och jag satt bara och skrattade! 

Stackars han som satt bredvid mig...

 


  


Planet var framme i Stockholm sent på kvällen! Första målet i Stockholm var Burger King. Direkt efter att vi hade käkat skulle vi dra till Interhostel och checka in. Det var på en väldigt fin gata hotslet låg! 




 



Natten gick åt helvete. Kunde inte sova & var fruktansvärt nervös. Vi delade rum med två stora män som pruttade i mellanåt. Euw! Men som tur va så var en utav männen borta hela natten och det kändes tryggare.


04.45 väcker brorsan mig som är pigg. 

Vi duschade och fixade oss inför giget.  Och efter det försökte vi checka ut men det var för tidigt så vi lämnade våra grejer på rummet och drog och åt frulle.


Frullen bestod utav youghurt på 7 eleven eftersom jag inte var speciellt hungrig utan helst ville dra direkt till Kim! 

När William fått i sig det sista så började vi gå till Spotify HQ där det skulle hållas.

Absolut den bästa promenaden i mitt liv. Nervositet blandat med en massa längtan.


När vi var framme så såg jag Simon aka Kims trummis försöka ta sig in i själva byggnaden.

Men så blyg som jag är så sa jag ingenting.



Sen kom vi in i byggnaden eftersom det var någon gubbe med massa mackor som skulle ta sig in så jag och brorsan gjorde detsamma.

Vi var på 8ende våningen och jag såg Kim i fönstret och fick totalt spel! Hoppade/fangirlade och kände hur tårarna var nära på att tränga fram. Men som tur är så hade jag min broder som fick mig att lugna ner mig lite.


Gick 1,5 timme ungifär sen kom det mer folk och vi blev insläppta.

Jag gick direkt och satte mig mittemot scenen istället för att plocka på mig en buffé med Ben & Jerry glass. 

Endast för att jag ville ha en bra plats och för att Kim är mitt prio ett!

Sen så startade allt efter ett tag!


Ben & Jerry hade en liten föreläsning om Fairtrade och någon spansk bonde berättade om hur han hade det på sin arbetsplats osv.

Sen kom Kim Cesarion ut på scenen och jag började skaka. 



Han kollade på mig också vilket förgyllde mitt liv lite extra!


Jag hade det så himla bra och mådde som bäst! 

Men när dem sa att konserten var över så gick mitt hjärta i tusen bitar


 

Jag satt kvar i mitt bord och trottsade då brorsan sa

"Det kanske är dags att åka nu" 


Men då kom Emilia Deporet till mitt bord

"Är det du som är Tilda?"

Jag nickade och blev jätte förvånad.

"Jag förstod nästan det" sa hon och log.

Emilia påbörja en konversation om hur mycket Artistotracks/alla uppskattar det jag gör och att jag varit med från början.

Jag blev jättenervös och skakis och jätteglad! 

Men när orden slank ur Emilias mun

"Du ska få träffa Kim"  så slutade allting snurra och tiden stoppades. Han skulle först göra en intervju men hon bad mig stanna kvar.


Kim kom först och tog foton med övriga fans och Emilia pushade mig till att själv ställa mig där och "strike-a-pose" 

 

Haha jag såg ut som sveriges "mo-ho" men jag bryr mig inte.  Efter det gick jag och satte mig igen.

Sneglade .... Okej sneglade och sneglade är väl att ta i, tittade på Kim Cesarion när han stod där och snackade med några. Sen så kolla han på mig och jag blev så nervös så jag börja rodna och titta på andra hållet.


Efter gick Kim emot vårt bord och fråga Emilia om han var ledig och hon sa att han var det.

Hon frågade om vi ville ha något att dricka men jag bara satt där och var tyst men som tur är hade jag brorsan som höll uppe konversationen och försökte få in mig trotts att jag satt där helt stumm.

Vi berättade att vi vaknade 05.00 och han sa

"Det var bättre än mig. Jag vakna klockan sex för att sjunga upp rösten och så" och kollade på mig.

Varenda gång han kollade på mig slog mitt hjärta fem extra studds.

 

Jag smygfota han... Hehe! 

Kim sa att vi skulle ta en selfie och drog min stol närmare honom.

 


Sen plocka han en massa Ben & Jerry glass åt oss innan det var dags att säga hejdå och kramas en sista gång.

Jag är supermegalycklig!

När vi var vid hostlet senare och hämtade våra väskor efter vi käkat lunch så såg jag att jag var nämnd i en kommentar och att Kim hade lagt upp fotot på oss. Och tanken att han har orginalfotot på oss två i sin mobil är obeskrivlig. Uh, mitt hjärta.

Efter det tog vi flyget hem till Umeå igen och det ända jag typ pratat om är Kim. Sorry guys! 

 

Av Tilda Cesarion - 7 april 2014 17:58

Imorgon smällere!

Av Tilda Cesarion - 7 april 2014 17:57

Diggar Kim Cesarion i lurarna i väntan på flyget. Vi checkade in för någon timme sedan. Kan erkänna att jag är rå-hungrig men ska äta i Stockholm! Åker ju me brorsan som kan en massa Pizza ställen ;)

Av Tilda Cesarion - 6 april 2014 19:40

Åhhhh ska verkligen träffa denna pudding! Dagens erkännande: Denna bild fick mig att gråta.

Av Tilda Cesarion - 6 april 2014 19:39

Imorgonkväll åk jag och bror till STOCKHOLM! Så kommer sussa sådär halvdåligt inatt. Ja mer då? Färgat håret och längtar otroligt mycket till att få krama om Kim Cesarion... Känna hans doft, se han, röra vid honom. Ahhhmagad! Har lixom varit i en osocial bubbla idag då jag bara lyssnat på musik (kim) och gick en promenad med hundarna.

Av Tilda Cesarion - 2 april 2014 20:55

Ursäkta för de tidigare otydliga inläggen.
Det är så att jag blivit personligt utvald att få åka på ett K.C gig på Spotifysweden och det är dessutom där det kommer hållas.
Nästa veckas plan:
-Måndag och skola på kvällen tar jag flyget med bror till Stockholm och sover på hotsel och vaknar 05.30
-Tisdag är det showtime! Kl 08.00 måste jag va på plats för att de då gigget startar. Efter det blir det hemfärd!

Meddelandet ?

Av Tilda Cesarion - 2 april 2014 17:58

JAG KAN INTE HANTERA ALLA DESSA KÄNSLOR SOM BUBBLAR INUTI MIG! SKA TRÄFFA MIN IDOL KIM CESARION PÅ TISDAG!!!!!!!!!

JAG ORKAR INTE 

fml

le twitter bild infogar jag senare

Presentation


En typisk tonårs-blogg, spikat med känslo samt vardagliga inlägg. Ps. Bloggar bara då jag har något intressant att berätta

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Transparent Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards