Alla inlägg under juli 2014

Av Tilda Cesarion - 18 juli 2014 22:16

Hej! Har helt och hållet glömt denna blogg ... Gör det under perioder. Har ju fullt upp med konstprojektet, jobbat sedan Onsdag-Onsdag denna veckan och nu får jag äntligen vila, men det första jag gjorde när jag kom till Umeå var att sova & sen ta färjan till Norrbyskär under dagen. Nu börjar lixom den riktiga vilan och jag har solat, druckit, ätit, kollat tv och latat mig.


Imorgon funderar jag på att dra ut och springa för första gången i sommar, blandannat för att bli av med onödiga irriterande och ledsna känslor jag upplevt under Pori och innan. Har skippat bloggen dels för mina humörsvängningar som hållit på sedan skolavslutningen, alltså 5-6 veckor sedan, har varit riktigt aggresiv och ledsen i själen utan anledning.

Men det känns riktigt riktigt bra, den kommande hösten, ska börja Yoga oftare, gå i självförsvarskurs och även börja i Afrikansk dans, vilket känns så grymt jävla bra! Funderar på att ta tag i boxningen igen också.


Sedan börja plugga till cross-moppe-kort och börja åttan, vilket också kommer vara fullt upp pga teater, skolresa med mera!


Hoppas ni förstår denna otroliga bloggtorkan!


Av Tilda Cesarion - 7 juli 2014 20:05

Hej alla ni som faktiskt valde att läsa detta inlägg, förmodligen eftersom rubriken var ganska lockande.

För det första, nej, jag kommer inte att skriva att Oscar är funktionshindrad, detta inlägg kommer inte innehålla hat överhuvudtaget, bara en åsikter om hur vårdat hans språk är på en skala 1-10!

Så om ni tänker skriva kränkane kommentarer samt hat, gör det, men er kommentar har en IP adress som jag kan spåra upp SAMT polisanmäla.


Oscar har andvänt sig utav CP & DAMP - uttryck på Instagram på vissa bilder han lagt ut. Såklart reagerade jag och skrev en kommentar med texten:


"Oscar, jag vet att du menade "dampbarnen" på ett sarkastiskt & lite humoristisk sätt, men inser du inte vad du skriver egentligen? Du har en massa unga följare som ser upp till dig och du andvänder dig utav det språket, tror jag även läst att du skrivit cp någonstans eller har jag tagit fel, in that case tycker jag helst seriöst att du borde skärpa dig, och inse vad du skriver för du är förmodligen förebil för de flesta ungdommar. Jag kommer förmodligen ca 85,5% få hat pga denna kommentar men jag har rätt att säga vad jag tycker och tror de flesta håller med. Kram"

 

Någon timme senare poppar det upp massa kommentarer emot mig att jag inte har ett liv som hackar upp sig för att jag reagerar på att han skrev damp, samt en massa andra kommentarer om att jag borde ta tag i andra problem, i verkliga livet, och det får mig så förbannad, helt ärligt.

Ta tag i problem är precis det jag gjorde, spelar ingen roll om det är på internet eller inte, jag reagerade och jag visste att jag skulle få starta argument pga av den första kommentaren, och var redo för det dessutom. Personen som skrev kommentarerna raderade och skyllde på "Jag orkar inte argumentera över något så fjantigt som att man andvänder ordet damp" .... Och sedan några timmar senare kommentera "Hahaha dampbarnen, perfekt ordval om jag får säga min åsikt"

Hon skrev också att hon skulle reagera på min kommentar även om det inte handlade om Oscar," you sure bro?" tänkte jag bara. För hon hade även Oscar Zia inristat i sin Instagram profil. 

Skrev kommentarer som "skrattretande" & på riktigt, när man inte kan komma med bra argument, så är det dem kommentarerna som på riktigt är såkallat SKRATTRETANDE. ha ha ha!

Personen har nu raderat sina kommentarer, klappar mig själv på axeln för ett bra utgjort arbete.


Jag tycker inte att någon överhuvudtaget ska andvända cp eller damp humoristiskt, för det är båda funktionshiner och kan faktiskt såra och få folk att begå självmord eller bli depprimerad.

Men det gulliga va, att det fanns två tjejer, som stöttade mig och sa att höll med, en utav dem var en såkallad "zia" men hon var lite rädd för att hon reagera för att hon gillar Oscars musik, personligen gör det inte henne till ett sämre fan, för att hon står för sin åsikt. You go girl!

Skulle reagera samma om det gällde min idol - Kim Cesarion. Tycker inte det är OK då det finns så mycket andra beskrivningar man kan andvända än just damp & cp, bög eller hora.

Ordförrådet går att bygga ut och Oscar förlorar bara en massa på att prata idiotiskt. Han har förmodligen flera fans med diagnoser/funktionshinder som tar illa upp men säger inget.


Våga höras.




Presentation


En typisk tonårs-blogg, spikat med känslo samt vardagliga inlägg. Ps. Bloggar bara då jag har något intressant att berätta

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Transparent Sexy Pink Heart

Ovido - Quiz & Flashcards